"אין מוח מוגבל,
         יש החלטות שמגבילות אותנו".
                                      אלברט איינשטיין


"תיכון מוח מנצח"

תוכנית "תיכון מוח מנצח"  הינה פרי של מחקר ופיתוח רב שנים בקרב מבוגרים וצעירים כאחד. הפיתוח כלל אוכלוסיות רגילות וכן אוכלוסיות בעלי התנהגות חריגה.
התוכנית פותחה, הופעלה והצליחה להשיג את מטרותיה ומטרות מרכזי החינוך - בבתי הספר ובמרכזים לימודיים אחרים.

מטרת התוכנית – הקניית כלים יישומיים לתלמידים בבית הספר לשיפור יכולות הקוגניטיביות והרגשיות שלהם ושיפור משמעותי של יחס  מורה-תלמיד.

התהליך משלב כלים יישומיים לגיבוש כיתתי ולימודי,  כלי אימון והעצמת תלמידים ברמת הקבוצה וברמה האישית,  פיתוח חזון אישי לכל תלמיד ומפגשים עם מושא החזון וכן שיטות לימוד מתקדמות המשפרות את היכולות הקוגניטיביות של המשתתף.

התוכנית נוסתה בהצלחה בבתי ספר שונים בכיתות ד' – י' וכן בקרב מבוגרים. קהל היעד – מורים ותלמדים.

מרכיבי התוכנית 
הבנו שישנו קשר חזק בין הרגש לקוגניציה. שילוב שני החלקים עם יצירת מודלי חיקוי להצלחה, הבטיחו התקדמות אישית של התלמידים בשאיפותיהם, ברצונם להתפתח ולהתקדם ובמוטיבציה שלהם להצליח. 
  1. העצמה רגשית – אימון להצלחה של התלמיד
  2. כלים קוגניטיביים לשיפור יכולות – תהליך קבוצתי
  3. הפיכת חלום יישומי – לחלום בר קיימא. 
החזון של B-mind הוא אמונה שכל אדם יכול ללמוד, להתקדם ולהצליח,   כאשר נוטעים בו את הכלים הנכונים להבין שהדבר בכוחו. 
 
  1. העצמה רגשית – אימון להצלחה של התלמיד
תהליך העצמה רגשית הוא חלק משמעותי מקידום היכולות הקוגנטיביות. התהליך פותח למען תלמידים על מנת לקדם אותם בשיטות למידה מתקדמות ובכלי אימון לילדים ובני נוער.

התהליך יעניק לתלמידים כלים משמעותיים לסיוע, לחיזוק והכוונה של כל תלמיד לקידום ומיצוי יכולותיו האישיות.

תהליך העצמה יכלול הקניית כלים יומיומיים, מנטליים ופיסיים, שיעזרו לתלמיד ליצור פריצות דרך משמעותיות בתחומים שבו הוא רוצה וצריך לשפר בחייו האישיים, המשפחתיים, החברתיים והלימודיים. 
 

  סקר בית הספר

  מה הבין האפשרויות הבאות נמצא בסבירות גבוהה יותר אצל ילדים בכיתת הלימוד. 

האם אתם מצליחים לקרוא את זה  ?

בעקובת מקחר שנשעה באוניבסטירה אנליגת, 

זה לא מנשה באיזה סדר אתה כתוב את האותוית כל עוד האות הרשואנה והארוחנה בקמום הכנון. 
השאר יוכל ליוהת באגלן שלם ואתה עיידן יוכל לרקוא בלי ביעה

    2. כלים קוגניטיביים לשיפור יכולות – תהליך קבוצתי

    בחלק זה יעברו התלמידים תהליך לשיפור הריכוז, הזיכרון, קבלת ההחלטות,
    קריאה מהירה, הבנת הנקרא והמוטיבציה.
    
    הכל מדיד - בתחילת הלימוד, יתקיים מבחן פתיחה שימדוד 8 מדדי הצלחה -             חשיבה יצירתית. חשיבה מורפולוגית, הבנת הנקרא, זיכרון חזותי, זיכרון עבודה,         חשיבה אסטרטגית, חשיבה מתמטית וזיכרון לטוח ארוך. 

    על בסיס הנתונים של המבחן, יתבצע לצד האימון האישי, גם אימון קוגניטיבי             שיקדם את התלמיד, על פי חולשותיו. 

    בסיום השנה, יתקיים מבחן סיכום שמטרתו לבדוק את ההתקדמות שנעשתה             השנה.

3. הפיכת חלום יישומי – לחלום בר קיימא.

במהלך השנה נבנה עם כל אחד מהתלמידים חלום יישומי, אותו הוא יחקור ויבדוק ויקדם. כל תלמיד יקבל הכוונה ומימוש מחשבתי של
החלום היישומי.

במהלך התקופה חלק מהתלמידים ייפגשו עם מושא החלום
( מהנדסים, שגרירים, טייסים, ציירים וכו' ) כדי להבין שהכול אפשרי.
מצאנו כי מפגשים אלה גורמים לזריקת אנרגיה גדולה אשר משפיע
מאוד על דרך קבלת ההחלטות שלו ועל רצונו וקידומו הפדגוגי.

                    רוצים את התוכנית בבית ספר שלכם? - לחצו כאן 

          רמי גזולי
         מרצה וחוקר קוגניציה 
         ותהליכי למידה. 
         052-6096424 
         Rami@bmind.co.il

 

לייבסיטי - בניית אתרים